Friday, June 3, 2011

Maaf aku tak makan MCD, PIZZA HUT & KFC




Pena: Assalammualaikum..Padi...jom pi makan..aku belanja..jom kita makan MCD...

Pena: maaf aku tak makan benda tu..PIZZA HUT ngan KFC pun aku tak makan...

Pena: kenapa tak makan MCD, KFC dan PIZZA HUT...?

Padi: Sebab ia bukan makanan yang elok...

Pena: ehh..tapi halal lah.kat depa ada logo dari JAKIM..

Padi: yes..memang lah halal..ia bukan soal halal atau tidak...ia soal pengorbanan..

Pena: apa maksud ko??

Padi: macam ini ceritanya...KFC, MCD dan PIZZA HUT ini merupakan syrikat dari AMERIKA..setiap syarikat di AMERIKA wajib membayar tax kepada government dorang...lebih tinggi profit sesuatu company itu, lebih tinggi lah Tax yang
diperoleh oleh kerajaan Amerika..
dan ko tahu kemana poei(pergi) duit tu semua..ahh kan dah kuar Nogori dah...

Pena: tak tahu.. (O_0)
??

Padi: duit ini lah yang disalurkan untuk memberi bantuan senjata dan tentera pada Zionis..dan juga..dari duit itulah digunakan untuk gerakan Kristian seluruh dunia...tengok aja sekarang ini gerakan kristian dan kekejaman Zionis semakin menjadi jadi..hanya akhbar dengan TV jaa yang tak siarkan..

hipothesisnya...sema
kin banyak kita makan MCD, KFC dan Pizza HUT, semakin banyak profit yang dorang dapat...semakin bayak jugalah TAX yang dorang kena bayar pada KERAJAAN US...dan semakin banyaklah sumber kewangan kerajaan US...dan semakin banyak jugalah gerakan2 untuk menghancurkan ISLAM ada..Zionis, Gerakan Kristian, gerakan Freemason, gerakan syiah dan lain2...

Pena: hooo..macam tu rupanya..

Padi: jangan salah faham Pena..aku tak kata MCD, KFC, ngan PIZZA HUT nih support Zionis direct dan merupakan company jahat..tak....aku katakan mereka support secara tak langgung...TAX...

tapi..kalau STAR BUCK memang aku boikot..sebab dia merupakan syarikat yang direct memberi bantuan pada Zionis..tengok aja pada nama sudah tahu

STAR BUCK...maksudnya.. duit untuk bintang...bintang yang dimaksudkan ialah ZIONIS...
lagi pun, ia bukan makan yang elok untuk badan...fast food tak bagus sebenarnya..jadi bualat ko nanti..

Pena: hmmm...habis tu Padi..habis lah perkerja pekerja melayu kat situ..lagi pun orang yang memegag syarikat2 tu kat sini kan melayu...

Padi: hmmm...melayu nih lemah sangat kah sampai tak boleh buat syarikat fast food sendiri?

pena: hmm tak lah..nih dikira tolong melayu jugak...

Padi: hmmmm...dah 53 tahun kita merdeka..tapi melayu tak dapat buat syarikat fast food sendiri...kecuali Radix...

berbalik pada kesan yang aku cakap tadi...kita nak tolong orang kena ada cara yang sesuai dan strategi...janganlah sampai kita tolong melayu..tapi ramai orang jadi murtad dan ramai orang terkorban...

think before you do something...

Pena: hmmm....ikut ko lah..

Padi: aku tak larang ko makan benda2 tu..benda yang kita makan tu akan menjadi darah daging kita..jika baik makan itu,..maka baiklah tubuh badan kita dan akhlak kita..jika tidak..kita akan jadi sebaliknya...makan lah...aku cuma nak ko berfikir berlapis lapis..supaya gambaran semakin jelas..ini hanya pendapat aku..untuk ko, itu terserlah pada ko...

bagi aku..ini adalah pengorbanan aku...secara jujur...dulu aku gemar sangat2 makan benda2 tu..kalau tak makan..tak sah...tapi..DEMI ISLAM...aku korbankan..aku lebih cintakan ISLAM..


"ALLAH AKAN MENILAI PERBUATAN KITA, WALAUPUN SEKECIL ZARAH"


"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya dia adalah dari golongan mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim."
(Surah Al Maidah ayat 51)

1 comments:

Ko x makan mcd/pizzahut/kfc sbb cintakan Islam kerr x mampu..? Haha.. klau xde duit tu ckp jerr lahh.. x sedar diri.. dhlah miskin xnak mengaku.. solat/mengaji jerr pandai..

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites